برای رتبه گرفتن در موتور جست و جوی گوگل،
برخی از افراد ارزش تحقیق کلمات کلیدی را کم می دانند، زیرا گوگل فاکتورهای بسیار زیادی را برای رنک یک صفحه استفاده می کند، اما هنوز هم تمام سرچ ها با یک عبارت آغاز می شود.
در ادامه چند نکته راجع برای یافتن بهترین کلمات کلیدی مناسب هر سایتی را خواهیم گفت.
1- مشتریان خود را بشناسید
قبل از شروع فرآیند تحقیق کلمات کلیدی ابتدا باید مشتریان خود را بشناسید و بدانید که آنها دقیقا به دنبال چه چیزی هستند؟
آیا دنبال خرید یک محصول هستند؟
آیا قصد جمع آوری اطلاعات در ورد یک محصول و یا یک موضوع را دارند؟
هر کاربری با یک هدف کلمه ای را سرچ می کند و شما به عنوان یک متخصص
2- یافتن و آنالیز کلمات کلیدی
حال وقت یافتن کلمات کلیدی است. با کمک ابزارهایی مثل
شما می بایست کلمات پر سرچ را پیدا کنید. البته ممکن است کلمه ای سرچ بالایی داشته باشد اما برای شما نرخ تبدیل بالایی نداشته باشد. بنابراین هنگام انتخاب کلمات کلیدی حتما به این دو مورد توجه کنید.
همچنین می توانید با استفاده از کلمات longtail یا دم دراز ترافیک قابل توجهی را به سمت سایت خود روانه کنید. زیرا این کلمات با توجه به جزیی بودن نرخ تبدیل بالایی دارند و رقابت در آنها ضعیف تر است.
3-رقبای خود را تحلیل کنید
قبل از هر گونه اقدام شما باید بدانید با چه رقیبانی و در چه سطحی رو به رو هستید. کلمه مورد نظر را تایپ کنید و شروع به تحلیل نتایج صفحه اول گوگل کنید. وب سایت ها از نظر تعداد و کیفیت بکلینک، محتوا، ریسپانسیو، تخصصی بودن(بسیار تاثیر گذار) بررسی کنید تا میزان سختی کار شما مشخص شود تا بدانید که آیا این کلمه ارزش سرمایه گذاری را دارد یا ن؟
4-کلمات کلیدی خود را در جای مناسب قرار دهید
کلمات کلیدی شما باید در جاهایی مانند تگ title، description، url و همچنین در سر عنوان ها و داخل متن شما قرار بگیرد. همچنین برای هر کلمه یک صفحه مناسب بسازید. هر صفحه داخلی شما می تواند برای چندین کلمه بهینه شود. پس از آن ها غافل نشوید!
برای هر صفحه یک کلمه را هدف بگیرید. البته با توجه به هوشمندی گوگل دیگر نیازی نیست برای کلمات بسیار مشابه هم یک صفحه ایجاد کرد و به مرور صفحه مورد نظر در کلمات مشابه هم رتبه میگیرد.
حال زمان شروع نوشتن محتوای عالی فرا رسیده است.
درباره این سایت